«Έχουμε χρέος να προστατεύσουμε τη ζωή κάθε συμπολίτη μας δημιουργώντας δρόμους πιο ασφαλείς και καλλιεργώντας κοινωνίες πιο ευαισθητοποιημένες και υπεύθυνες»

«Έχουμε χρέος να προστατεύσουμε τη ζωή κάθε συμπολίτη μας δημιουργώντας δρόμους πιο ασφαλείς και καλλιεργώντας κοινωνίες πιο ευαισθητοποιημένες και υπεύθυνες»

Για το κρίσιμο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Βουλευτής Ρεθύμνης  του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλης Χνάρης, στο πλαίσιο του υπό ψήφιση νομοσχεδίου που έφερε η Κυβέρνηση. 

Ξεκινώντας την ομιλία του, ο Μ. Χνάρης, καθώς αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τον ΟΠΕΚΕΠΕ, επέκρινε την αναποτελεσματική αγροτική πολιτική της Κυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι «Η Κυβέρνηση για ακόμα μία φορά αποδεικνύει την ανικανότητα της να διαχειριστεί δομικά προβλήματα που προκαλούν ανασφάλεια και ανησυχία στον αγροτικό κόσμο της χώρας».

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η μεταφορά αρμοδιοτήτων ενός οργανισμού πληρωμών, όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ, σε ένα οργανισμό είσπραξης εσόδων, όπως η ΑΑΔΕ, δείχνει την αδυναμία και τον πανικό που έχει περιέλθει η Κυβέρνηση», υπογραμμίζοντας την επικοινωνιακή τακτική που επανειλημμένα ακολουθεί η κυβέρνηση.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Μ. Χνάρης αναρωτήθηκε για την τακτική της Κυβέρνησης: «Δεν υπάρχουν δηλαδή, στη χώρας μας 4-5 ικανά και έντιμα στελέχη να αναλάβουν την Διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ;»Παράλληλα, ο Βουλευτής έθεσε τα κάτωθι ζητήματα και συγκεκριμένα: «i) Την υποστελέχωση του ελεγκτικού μηχανισμού ενός οργανισμού που διαχειρίζεται δισεκατομμύρια ευρώ, ii) Την ευθύνη της Κυβέρνησης για του ότι δεν προέβη στην διασύνδεση του ΟΠΕΚΕΠΕ με το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, ώστε να γίνονται οι απαιτούμενοι διοικητικοί έλεγχοι και iii) Το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πληροφοριακού συστήματος του ΟΠΕΚΕΠΕ που σήμερα το κατέχουν ιδιώτες, την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση επαίρεται για το επιτελικό και το ψηφιακό κράτος».

Επίσης, ο Μ. Χνάρης χαρακτήρισε ως «κερασάκι στην τούρτα» το γεγονός ότι κατέστη τελεσίδικο το πρόστιμο εις βάρος της χώρα μας, ύψους 43,5 εκ ευρώ για την περίοδο 2016-2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς και το γεγονός ότι η Ελλάδα απειλείται με πρόστιμα, ύψους 280 εκ ευρώ για την διαχείριση πληρωμών 2020-2022 επί της διακυβέρνησης της ΝΔ, επισημαίνοντας ότι «την αναποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης την πληρώνει ο Έλληνας αγρότης και φορολογούμενος, την ίδια στιγμή που είναι μονόδρομος η στρατηγική στήριξη της παραγωγικής βάσης της χώρας, των έντιμων γεωργών και κτηνοτρόφων». 

Στη συνέχεια, ως προς το επίμαχο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους, άσκησε δριμεία κριτική στην Κυβέρνηση για τον αποσπασματικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι «Η αυστηροποίηση των ποινών χωρίς ταυτόχρονη ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών δεν συνιστά σοβαρή πολιτική οδικής ασφάλειας» ενώ κατά τον βουλευτή: «Αυτό που απαιτείται είναι η ουσιαστική ενδυνάμωση των αρμόδιων υπηρεσιών ελέγχου της Τροχαίας και των Δήμων με επαρκή χρηματοδότηση, στελέχωση, τεχνική υποδομή και σύγχρονα μέσα καταγραφής και επιτήρησης».  

Επιπλέον, εστίασε ιδιαιτέρως στην επιτακτική ανάγκη «αναβάθμισης του οδικού δικτύου, ιδίως στα σημεία όπου καταγράφονται πολλά τροχαία δυστυχήματα», καθώς όπως τόνισε «Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου με φθαρμένα και κατεστραμμένα οδοστρώματα και η έλλειψη σήμανσης  και φωτισμού είναι σημαντικοί λόγοι τροχαίων δυστυχημάτων» και αποδεικνύουν «την εγκληματική εγκατάλειψη που χαρακτηρίζουν τις δημόσιες συγκοινωνίες», που επιβεβαίωσε με τον επώδυνο τρόπο το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Περαιτέρω, αναφέρθηκε διεξοδικά στις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες μεταξύ των άλλων περιλαμβάνουν «την απαλλαγή του Φ.Π.Α. από την αγορά κράνους, την θέσπιση οδικής αγωγής σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την σαφή πρόβλεψη για χαμηλά όρια ταχύτητας σε περιοχές με μεγάλη κινητικότητα παιδιών, την εκπόνηση μελέτης από επιστημονικό φορέα που θα λάβει όλα τα δεδομένα και η οποία θα οδηγήσει σε τεκμηριωμένη νομοθέτηση για την απαγόρευση ή μη διέλευσης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες», καθώς και «την θέσπιση δωρεάν διπλώματος μικροκινητικότητας για ανήλικους, την υποχρεωτική ασφάλιση καθώς και την χορήγηση αριθμού κυκλοφορίας».

Κλείνοντας, o Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, δήλωσε ότι «η οδική ασφάλεια δεν είναι απλά ένας τιμοκατάλογος προστίμων. Χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο που να συνδυάζει την εφαρμογή της νομοθεσίας, σύγχρονες υποδομές, λειτουργικό σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας και οδική παιδεία. 

Έχουμε χρέος ως Ελληνική Πολιτεία, πρωτίστως, να προστατεύσουμε τη ζωή κάθε συμπολίτη μας δημιουργώντας δρόμους πιο ασφαλείς και καλλιεργώντας κοινωνίες πιο ευαισθητοποιημένες και υπεύθυνες». 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ