«Διαρκής υποστελέχωση στις σχολικές μονάδες ν. Ρεθύμνου - Ανάγκη για μόνιμο και επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό»
Μετά τη με αριθμό πρωτ. 8723/22-9-2025 Κοινοβουλευτική Ερώτηση του Βουλευτή Ρεθύμνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλη Χνάρη για το σοβαρό ζήτημα των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του ν. Ρεθύμνου, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη παρέθεσε τη με αριθμό πρωτ. 137293/29-10-2025 απάντησή της, χωρίς όμως να δίνει ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης.
Συγκεκριμένα, ο Μ. Χνάρης, είχε καλέσει την Υπουργό «να προβεί στη δημιουργία ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για μόνιμους διορισμούς, ιδιαίτερα στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των επαναλαμβανόμενων κενών», υπογραμμίζοντας ότι «Το Ρέθυμνο δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως περιφέρεια δεύτερης κατηγορίας».
Αντί αυτού, στην απάντησή της, η Υπουργός αρκέστηκε στην παράθεση στοιχείων, αναφέροντας ότι: «Κατά το τρέχον έτος […] ο συνολικός αριθμός διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών ανήλθε σε 8.900», εκ των οποίων 73 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Ρεθύμνου (54 στη Γενική και 19 στην Ειδική Αγωγή) και 44 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (26 στη Γενική, 12 στην Ειδική και 6 στο Μουσικό Σχολείο), ενώ ο συνολικός αριθμός των μόνιμων διορισμών στο ν. Ρεθύμνου, για το διάστημα 2020 – 2025, ανέρχεται σε 856.
Αντίστοιχα, για το ζήτημα των προσλήψεων αναπληρωτών, το οποίο ανέδειξε ο Βουλευτής Ρεθύμνης, περιλαμβάνονται στην απάντηση στοιχεία για το διδακτικό έτος 2025-2026, σύμφωνα με τα οποία σε πανελλαδικό επίπεδο ανέρχονται σε 28.156, εκ των οποίων 587 αφορούν τον Νομό Ρεθύμνου (413 στην Πρωτοβάθμια και 159 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση).
Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, ο Μ. Χνάρης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η απάντηση της Υπουργού επιβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση των σχολικών μονάδων του Ρεθύμνου, παρά τις προσλήψεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα εξακολουθεί να στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αναπληρωτές, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια και δυσκολεύει τον προγραμματισμό των σχολείων, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή.
Επιπλέον, οι συνθήκες που επικρατούν στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές απαιτούν πρόσθετα κίνητρα και σταθερές λύσεις και όχι αποσπασματικές ρυθμίσεις.
Ως ΠΑΣΟΚ, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τα θέματα της εκπαίδευσης και να διεκδικούμε ένα δημόσιο σχολείο με μόνιμο, επαρκές και αξιοκρατικά στελεχωμένο προσωπικό».
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ